|
|
ScopeDome. |
Svar
|
| Forfatter | ||
MStauning
Medlems profil
Send Privat Melding
Finn medlemmets innlegg
Besøk medlemmets hjemmeside
Legg til i Venneliste
Admin Group
Medlem siden: 13 Sep 2008 Lokasjon: Holbaek Online Status: Frakoblet Innlegg: 4425 |
Sitat Svar
Emne: ScopeDome.Postet: 09 Mar 2010 kl. 13:12 |
|
|
Har fundet den for mig perfekte dome:
Er ved at snakke lidt med dem, om nogle af de eneste dårlige ting jeg har hørt (noget med en hvis shutter ikke rigtigt vil åbne/lukke via motoren 1 af 20 gange, driveren skulle der være et eller andet med - men ham jeg har skrevet med havde ikke verdens bedste engelsk, så jeg forstod aldrig hvad. Han har også et problem med at se zenith, men tror det er fordi hans teleskop står helt i midten).
Nu må vi se hvad de kan fortælle, har også spurgt om hvordan der holdes styr på kablerne der ser ud til at snurre med rundt. Samt hvor meget den kan snurre rundt, også videre.
Prisen på sådan en svend står som fuld automatik til ca 5.600 euro, men ifølge alle de polske brugere - så er den korrekte pris 4.000 euro + forsendelse for begge priser.
Så tænker jeg:
Er der ikke en der har en ide om hvad en lastbil fuld dome koster at få til Danmark? Eller kan det betale sig at få sådan noget sendt via skib? Nu skal jeg jo ikke have sådan en lige her og nu, der står jo hus på programmet ;-) Men når man skulle.... Så er det jo rart at vide sådan nogle ting, og skulle det ikke lykkes mig at skaffe til huset, kan jeg jo bare bruge pengende på sådan en og stille den op hos min fadder ;-)
|
||
|
Hilsen
Michael. _____________________________________________ En montering, et kamera, og to teleskoper |
||
![]() |
||
2mas
Medlems profil
Send Privat Melding
Finn medlemmets innlegg
Legg til i Venneliste
Groupie
Medlem siden: 07 Maj 2009 Lokasjon: Vipperød Online Status: Frakoblet Innlegg: 457 |
Sitat Svar
Postet: 09 Mar 2010 kl. 13:32 |
|
|
Prøv evt at kontakte en fragtmand selv og hør hvad han skal ha for det.
Ellers en lækker dome, har set kigget langt efter den :) |
||
|
Mvh.
2mas Really honey, its not gonna cost that much ;) |
||
![]() |
||
MStauning
Medlems profil
Send Privat Melding
Finn medlemmets innlegg
Legg til i Venneliste
Admin Group
Medlem siden: 13 Sep 2008 Lokasjon: Holbaek Online Status: Frakoblet Innlegg: 4425 |
Sitat Svar
Postet: 09 Mar 2010 kl. 13:48 |
|
|
Har snakket med en der ved lidt om strøm, som siger at den type motore skal have et HPFI relæg! Bare hvis man overvejer og kun har HIFI relæg i strømkassen der hjemme.
Måske man kunne få rabat ved køb af flere ;-)
|
||
|
Hilsen
Michael. _____________________________________________ En montering, et kamera, og to teleskoper |
||
![]() |
||
www.rigorigo.dk
Medlems profil
Send Privat Melding
Finn medlemmets innlegg
Legg til i Venneliste
Milky Way
Medlem siden: 13 Sep 2008 Lokasjon: Odense C Online Status: Frakoblet Innlegg: 2776 |
Sitat Svar
Postet: 09 Mar 2010 kl. 13:49 |
|
|
lækker dome, men hvor holder man varmen, der burde være et lille hus ved siden af. Det er jo pissekoldt at stå ude ved scopet
|
||
|
Mvh.
Rigo Takahashi TSA102S SW10" Newton ED80PRO EQ6PRO Atik 314L monocam TrueTeck Filterwheel 8p Astrodon gen2 L R G B HA OIII SII 60mm Guidescope Qcam5 Guidemaster Maxim Deepskystacker |
||
![]() |
||
MStauning
Medlems profil
Send Privat Melding
Finn medlemmets innlegg
Legg til i Venneliste
Admin Group
Sitat Svar
Postet: 09 Mar 2010 kl. 15:12 |
|
|
Rigo, du trækker da bare usbkabelt ind i huset!
Min plan er at have PC'en der ude, også bare styre den via netværk.
Så sidder jeg inde i stuen og hygger med lillemor foran brændeoven, og downloader fotoner
Men har nu snakket noget frem og tilbage med dem:
De 4.000 euros er for den "gamle" version, den nye har ikke det problem med shutteren og de er ved at ændre en smule mere på modellen - så om ½ år skulle alle børnesygdomme være væk. Driveren er også opdateret og jeg kan IKKE få den til at gå død ;-)
Det med at ham min polske ven ikke kan se zentih, er fordi han ikke har gjort som der står i manualen og offsette pieren lidt (med ca samme afstand fra midten som teleskopet er stort).
Men jeg roder videre, har fundet en forhandler også i polen som sælger den til 4.500 euros med det hele... Men ved endnu ikke om det er den nye eller den gamle model.
|
||
|
Hilsen
||
![]() |
||
www.rigorigo.dk
Medlems profil
Send Privat Melding
Finn medlemmets innlegg
Legg til i Venneliste
Milky Way
Medlem siden: 13 Sep 2008 Lokasjon: Odense C Online Status: Frakoblet Innlegg: 2776 |
Sitat Svar
Postet: 09 Mar 2010 kl. 15:15 |
|
|
ok, det kan du have ret i :-) hvis du vil lave det på den måde. Men det er nu hyggelige at komme VÆK fra børn og lillemor
|
||
|
Mvh.
Rigo Takahashi TSA102S SW10" Newton ED80PRO EQ6PRO Atik 314L monocam TrueTeck Filterwheel 8p Astrodon gen2 L R G B HA OIII SII 60mm Guidescope Qcam5 Guidemaster Maxim Deepskystacker |
||
![]() |
||
Bjørn T. Jønsson
Medlems profil
Send Privat Melding
Finn medlemmets innlegg
Legg til i Venneliste
Milky Way
Medlem siden: 15 Feb 2009 Lokasjon: Dokka, Norge Online Status: Frakoblet Innlegg: 1831 |
Sitat Svar
Postet: 09 Mar 2010 kl. 15:34 |
|
|
Flot dome! Men € 5.600 er 45.000 norske kroner ... og så kommer told og 25% merverdiafgift på toppen ... Til slut havner den vel rundt 60.000 kroner her i Norge. Så jeg må da enten spare som en hamster i fem år eller arve en rig onkel i Amerika for at få råd til noget slikt.
Idé: Måske en eller anden centralt plasseret i Scandinavien kunde begynde at importere denne domen? Det kunde nok give vedkommende en fin ekstrainntekt i tillæg til hans vanlige arbejd ![]() Redigert av Bjørn T. Jønsson - 09 Mar 2010 kl. 15:45 |
||
![]() |
||
MStauning
Medlems profil
Send Privat Melding
Finn medlemmets innlegg
Legg til i Venneliste
Admin Group
Sitat Svar
Postet: 09 Mar 2010 kl. 16:44 |
|
|
Husk at du er uden for EU, og skal derfor ikke betale Moms i polen!
Men kan så fortælle at det er så absoult det billigste jeg har fundet! Prisen her er for fuld automatik, og de fleste andres koster gerne omkring 7.500 euro uden!!!
Hæ hæ Bjørn - den forstod jeg godt :-)
Største problem med det, ville være lagerplads! Endnu da ;-)
Kunne faktisk godt finde på at begynde på at sælge lidt af de lidt mere "underlige" ting, såsom VSI's produkter, denne dome, ASA og lign.
Har også fået svar på det med HPFI relæg, det er IKKE nødvendigt - da der er invertere imellem som gerne skulle forhindre HIFI relæget at slå fra med jævne mellemrum. De har ihvertfald ikke hørt fra nogle at det er sket.
|
||
|
Hilsen
||
![]() |
||
Finn
Milky Way
Medlem siden: 13 Sep 2008 Lokasjon: Assens Vestfyn Online Status: Frakoblet Innlegg: 1258 |
Sitat Svar
Postet: 09 Mar 2010 kl. 17:52 |
|
|
Michael, lagerplads kan vi da saktens finde ud af, så kan vi jo også afprøve dem, se om det er noget ??? Men må da sige til 30000 af de stor, når man da langt ved at lave det selv, men selvfølgelig ikke elektronikken, kommer oven i
|
||
|
TAK 102, Wiliams 80, EQ6 Montering, Qcam 5, Qcam 2 pro og Canon 400d og en fandens masse ledninger
|
||
![]() |
||
KSondergard
Groupie
Medlem siden: 17 Sep 2008 Lokasjon: Danmark Online Status: Frakoblet Innlegg: 263 |
Sitat Svar
Postet: 09 Mar 2010 kl. 20:04 |
|
|
41.674,- Kr i nuværende kurs, og så kommer der transport etc. oveni.. rundt regnet 45.000,- for en fuldautomatisk Dome... måske man skulle overveje sådan en dome, hvis/når vi har købt hus...
Ja, det kunne være sjovt at se den live. |
||
|
Sky-Watcher ED80, Sky-Watcher ED100, Lunatico 60mm guidescope, Qcam5 monocrome guide Cam, EQ6 Pro mount, Canon eos 450D. Mac OS X disciple
|
||
![]() |
||
Bjørn T. Jønsson
Medlems profil
Send Privat Melding
Finn medlemmets innlegg
Legg til i Venneliste
Milky Way
Medlem siden: 15 Feb 2009 Lokasjon: Dokka, Norge Online Status: Frakoblet Innlegg: 1831 |
Sitat Svar
Postet: 09 Mar 2010 kl. 23:08 |
|
Ja, det er sandt. Men hvor meget moms haver de i Polen? Det er antageligt mindre end i Norge ...
Men VSI og ASA? Hvad er det? |
||
![]() |
||
MStauning
Medlems profil
Send Privat Melding
Finn medlemmets innlegg
Legg til i Venneliste
Admin Group
Sitat Svar
Postet: 10 Mar 2010 kl. 09:26 |
|
|
VSI er ham her, og det er bare guf:
Og lidt mere guf er nok ASA:
Har jo lidt fra VSI, og selv den mindste fokuser han laver, kan holde mit Sbig i lodret stand UDEN at være spændt - altså med låseskruen! Og man kan stadig bare, sætte en lillefinger på hjulet og fokusere.
Men før jeg evt begynder at kaste mig ud i sådan noget, skal hus-delen lige være på plads.
|
||
|
Hilsen
||
![]() |
||
Svar
|
| Gå til Forum | Forumtillatelser ![]() Du kan ikke poste nye emner i dette forum Du kan ikke svare på emner i dette forum Du kan ikke slette dine innlegg i dette forum Du kan ikke redigere dine innlegg i dette forum Du kan ikke opprette Galluper i dette forum Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum |