|
|
Lys forurening |
Svar
|
| Forfatter | |
TommyF
Medlems profil
Send Privat Melding
Finn medlemmets innlegg
Besøk medlemmets hjemmeside
Legg til i Venneliste
Milky Way
Medlem siden: 14 Sep 2008 Lokasjon: Brøndby Online Status: Frakoblet Innlegg: 3376 |
Sitat Svar
Emne: Lys forureningPostet: 09 Mar 2010 kl. 19:56 |
|
Af klasse 1. Er lidt irreterende, bor lige i et midt motorvejs krydsfelter, NKT området, Brøndby stadium osv...
Check min Rosette fra i nat, 15x2min i Color, flats darks bias og det hele hva' kan man gøre![]() |
|
![]() |
|
Wieben
Medlems profil
Send Privat Melding
Finn medlemmets innlegg
Legg til i Venneliste
Senior Member
Medlem siden: 19 Sep 2008 Lokasjon: Danmark Online Status: Frakoblet Innlegg: 716 |
Sitat Svar
Postet: 09 Mar 2010 kl. 20:25 |
|
Hej Tommy,
Mission impossible. Du kender løsningen......Maglesø, Avnø.....eller bare ud på landet
|
|
|
Mvh Heine
Skywatcher 254, Eq6Pro, Nikon D700,Baader MPCC, Skywatcher Startravel 80, Orion SSAG. Mine billeder http://www.flickr.com/photos/8809281@N02/ |
|
![]() |
|
TommyF
Medlems profil
Send Privat Melding
Finn medlemmets innlegg
Legg til i Venneliste
Milky Way
Medlem siden: 14 Sep 2008 Lokasjon: Brøndby Online Status: Frakoblet Innlegg: 3376 |
Sitat Svar
Postet: 09 Mar 2010 kl. 22:00 |
|
Jo da
men det er da meget sjovt at se hvor kraftig forureningen er her, tror den er være end i KBH, men ja, det er nu 9 måneder siden jeg har været ude med udstyret, kun lige lidt fra altanen, men ryggen har været dum, har fået resultatet fra skanning, nederst bruskslidt væk og en mindre brækket knogle i ryggen, så det passer skidt med at skulle slæbe alt udstyret ned fra 1 sal.Men med lidt forsigtighed skulle det kunne lade sig gøre. |
|
![]() |
|
Mr. Mox
Medlems profil
Send Privat Melding
Finn medlemmets innlegg
Legg til i Venneliste
Senior Member
Medlem siden: 13 Sep 2008 Online Status: Frakoblet Innlegg: 696 |
Sitat Svar
Postet: 09 Mar 2010 kl. 23:10 |
|
Jeg synes det ligner falsk lys mere end skyglow. Måske kan du skærme af?
|
|
![]() |
|
Bjørn T. Jønsson
Medlems profil
Send Privat Melding
Finn medlemmets innlegg
Legg til i Venneliste
Milky Way
Medlem siden: 15 Feb 2009 Lokasjon: Dokka, Norge Online Status: Frakoblet Innlegg: 1831 |
Sitat Svar
Postet: 09 Mar 2010 kl. 23:14 |
Den episoden af Simpsons som gik her på TV i dag havde samme problem. Jeg så dessverre kun slutten, men de løste lysforurensningsproblemet ved å overbelaste kernekraftverket der Bart jobber, slik at alle udelyspærer eksploderede! ![]() Men om du taler lidt med Ginge fra Holmlia i Oslo, der har gode erfaringer med smalbåndsfiltre? Han siger det løser sig med dem - og bilderne hans beviser jo osse det. Utrolige billeder. Redigert av Bjørn T. Jønsson - 09 Mar 2010 kl. 23:25 |
|
![]() |
|
Svar
|
| Gå til Forum | Forumtillatelser ![]() Du kan ikke poste nye emner i dette forum Du kan ikke svare på emner i dette forum Du kan ikke slette dine innlegg i dette forum Du kan ikke redigere dine innlegg i dette forum Du kan ikke opprette Galluper i dette forum Du kan ikke stemme på Galluper i dette forum |